ラジオ英会話 2018/4/3

ラジオ英会話 2018/4/3 #ラジオ英会話 L2 動詞イメージと文型
3 火 Lesson2 動詞イメージと文型

Hi, I’m Jake. How are you doing?
Fine, thanks. I’m Amy.
Where are you from, Amy?
I’m from Sa Francisco. I arrived in Houston last night. I have a basketball match at 3.
Good luck! I have a match today, too.
Oh, are you hungry? Have you had lunch yet?
No, I haven’t.
How about having lunch with me and my teammates?
Oh, great. I’d love to.

こんにちは、僕はジェイク。 元気かい?
元気よ、ありがとう、私はエイミーです。
君はどこ出身?
サンフランシスコ出身です。昨夜ヒューストンに着いたの。3時にバスケットボールの試合がある。
頑張ってね。僕も今日試合があるんだ。
お腹、すいているの? もう昼ごはんは済ませましたか?
いいえ、まだなの。
僕やチームメイトたちと一緒に昼食を取らない?
まあ、いいわね。ぜひそうしたいわ。
+


I arrived in Houston last night.

足を踏み入れるという動作

I got to Houston.

到着した。getは単なる動きだからどこにいくのかが必要。
I reached Houston.

手を伸ばして対象物を掴むというニュアンス。

 

+
大丈夫、時間通り着きますよ
Don’t worry. We’ll arrive on time.

さあみんな、最終目的地へ着いたよ。
OK guys. We’ve reached our final destination.
We’ve got to our final destination.
We’ve arrived at our final destination.
atは点を表す。